ورزش پس از جراحی بینی :

جراحی بینی از نوع عمل های جراحی بسیار حساس است . که برای موفقیت و رسیدن به نتایج ایده آل ، علاوه بر ظرافت و تبحر پزشک جراح بینی ، مراقبت های ویژه پس از عمل نیز اهمیت بسزایی دارد . بعد از عمل بینی باید به نکاتی مهم توجه شود تا دوره نقاهت به بهترین نحو سپری شده و مشکلات و ایرادات بینی برطرف شود . کسانی که ورزشکار هستند و از مزایای جراحی بینی بهره می برند ، در رابطه با ورزش پس از جراحی بینی بسیار سوال می پرسند و نگران آسیب رسیدن به بافت و ساختار بینی خود هستند . از این رو در این نوشتار سعی شده تا نکاتی در خصوص امکان ورزش پس از جراحی بینی ارائه شود .

ورزش پس از جراحی بینی

وضعیت بینی پس از جراحی بینی :

عموما پس از جراحی بینی ساختار بینی ضعیف می شود و رسیدن به قوت کافی نیازمند زمان است . در ماه های اول پس از جراحی بینی استحکام پیش از عمل را ندارد به این ترتیب باید از اعمال فشار و  ضربه به آن جلوگیری کنید . در این میان انجام حرکات شدید و بلند کردن اجسام سنگین موجب آسیب رسانی به بافت های درحال مرمت شده و از بهبودی سریع جلوگیری می کند .

 

ورزش :

بعد از عمل بینی بیمار به خانه منتقل شده و لازم است استراحت کافی داشته باشد مراقبت های بعد از جراحی بینی در مقالات گذشته ارائه شد . در خصوص تحرک پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند که در هفته اول استراحت لازم و کافی بسیار کمک کننده است . پس از یک هفته راه رفتن آرام و پیاده روی به مدت کم برای حفظ متابولیسم و تعادل ارگان های درونی و بیرونی و شروع حرکت جسمانی لازم است .

در مورد بیمارانی که شناگر هستند و علاقه زیادی به این ورزش دارد باید گفت که تا دو ماه پس از عمل نباید به استخرهایی که آب حاوی کلر دارند  مراجعه کرد . زیرا این عنصر به لایه های پوستی و رویی بینی آسیب می زند . قرار گرفتن در سونای بخار و سونای خشک نیز تا مدت دو ماه ممنوع است .

برای افرادی که به ورزش های بدن سازی یا پرورش اندام می پردازند توصیه می شود تا اتمام خونرسانی به کلیه بافت های بینی ، بلند کردن وزنه های سنگین به هیچ عنوان توصیه نمی شود . تاریخ اتمام خونرسانی به بافت های بینی از سوی پزشک متخصص و جراح تعیین شده به این ترتیب که چند ماه پس از جراحی بینی با بررسی های تکنیکی و معاینات پزشکی می توان مجوز شروع فعالیت های سنگین ورزشی را صادر کرد . در هنگام ورزش پس از جراحی بینی فرد باید  تمام حواس خود را برای مراقبت از بینی خود لحاظ کند تا هیچ نوع آسیبی به بینی وارد نشود .

 

با تشکر مدیریت سایت دکتر طاهری نیا جراح بینی و متخصص گوش و حلق و بینی .


جراحی فوق تخصص پلاستیک بینی ,جراحی ,ورزش ,بافت ,توصیه ,لازم ,جراحی بینی ,اتمام خونرسانی ,بلند کردن ,ساختار بینی ,بینی جراحی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

توسعه فردی فروش موزیک بی کلام و پلی بک و کارائوکه تصویری با کیفیت بالا و به صورت جزئی و کلی با قیمت مناسب مجله فروش و بازاریابی دانلود آهنگ های ایرانی و خارجی دیجی مچی - فروشگاه ساعت مچی لاغری برای شما آهنگ جدید ایرانی مجنونم و تو لیلا raminfalahati